Här följer frågor och svar för dig som har fått information angående TV-tjänsten Sappa Villa.
Hittar du inte svaret på din fråga nedan? Kontakta oss!
Om du har en digitalbox som du inte längre vill använda, behöver du flytta antennkabeln från digitalboxen till antenningången på TV:n och därefter göra en kanalsökning i din TV via systemet "Kabel". Du kan även titta i din TV-manual för mer information kring hur du utför kanalsökningen. Observera att du ska välja Annan eller Övriga om du får valet kring vilken operatör du har.
Om du har en modul behöver du inte göra några ändringar i din TV i samband med förändringen.
Om du har köpt utrustningen behåller du digitalboxen/modulen.
Om du hyr utrustningen av Sappa behöver du kontakta Sappa för att få information om vad som gäller. Du når Sappa via telefon på 0774-444 744.
Om du har en äldre TV som inte har stöd för systemet DVB-C behöver du fortfarande en digitalbox för att se utbudet från Fastbit.
Du kan köpa till kanaler från Sappa. Kontakta gärna Sappa för aktuella erbjudanden via www.Sappa.se eller via telefon på 0774-444 744.
Om du abonnerar på tilläggsutbud från Sappa kommer du att fortsätta abonnera på dessa hos Sappa.
Nej, om du vill ha tillgång till Sappa Play behöver du kontakta Sappa för mer information. Du når Sappa via telefon på 0774-444 744.
Ja, du kan abonnera på Internet från Fastbit och därigenom erhålla ett paketpris.
För att se utbud och priser, sök efter din adress på fastbit.se
Du kan se TV-utbudet på samtliga TV-apparater som är anslutna till mediaomvandlarens (fiberlådans) antennutgång.
Nej, det har tyvärr blivit ett tryckfel i informationen som skickats ut till vissa kunder via brev. Det korrekta datumet för förändringen är den 1 mars 2025.
Nej, tjänsten kommer att flyttas över automatiskt.