Nu kommer du som bredbandskund få din faktura från oss!

Hittills har din faktura kommit från Skara Energi genom Billogram.

Nu är det dags för några förändringar:
  • - Fakturan kommer framöver i stället från Fastbit men fortfarande genom Billogram
  • - Från 2021-08-30 är avsändaren Fastbit istället för Skara Energi.
  • - Nytt bankgironummer. Kontrollera fakturan och betala till rätt bankgiro.
  • - Har du idag autogiro behöver ny ansökan göras efter du fått din första faktura från oss.
  • - Fakturering för bredbandstjänst försvinner för dig med samlingsfaktura.
  • - Samma kundtjänst för faktura och bredbandstjänst.

FAQ

Du kan välja att få din faktura via
  • - SMS
  • - E-post
  • - Autogiro
  • - E-faktura
  • - Pappersfaktura om det inte går med ovanstående
Oavsett vad du väljer så kommer en tydlig specifikation finnas med i PDF format som gör det smidigt för dig att spara ner/skriva ut om du så önskar.
Du kan välja att betala din faktura via Swish, schemalagd betalning direkt i fakturan, Autogiro eller via en klassisk bankinbetalning.
Fastbit AB kommer stå som avsändare på din faktura tillsammans med Billogram. Billogram sköter den digitala delen i utställande av din faktura och är vår samarbetspartner.
Eftersom Skara Energi tidigare hanterat vår fakturering har ditt autogiromedgivande legat registrerat hos dem. Du behöver därför ansöka på nytt om Autogiro. Du kommer med ett par knapptryck och genom att godkänna med bank-id registrera dig för autogiro via din första faktura (denna faktura kommer då också betalas automatiskt via autogiro).
    Gör så här:
  • 1: Sök efter e-faktura på din internetbank
  • 2: Använd sökfunktionen för leverantörer med e-faktura och leta upp Fastbit/Billogram.
  • 3: När du hittat rätt klickar du och fyller i dina uppgifter, inklusive OCR-nummer från en faktura från Fastbit AB.
Du som idag har autogiro hos Skara Energi, kommer behöva teckna nytt medgivande om autogiro hos Fastbit. Du gör det smidigt direkt på webbfakturan med hjälp av BankID.
Du behöver inte göra någonting utan fakturan kommer till din internetbank precis som vanligt. Tänk på att det är nytt bankgironummer för E-fakturan hos Fastbit, 5701-5455
Ja, SMS,et är ifrån oss på Fastbit. Vi vill bidra till ett mer hållbart samhälle och önskar att våra kunder vill anmäla ett digitalt alternativ för fakturering.

Jag har betalat med fel OCR-nummer, vad gör jag nu?
Billogram Hjälpcenter - Betalt med fel OCR

Hur aktiverar jag autogiro?
Billogram Hjälpcenter - Hur aktiverar jag autogiro?

Hur ändrar jag eller tar bort en schemalagd betalning?
Billogram Hjälpcenter - Ändra eller ta bort schemalagd betalning

Jag har betalt för mycket på en faktura. Vad händer nu?
Billogram Hjälpcenter - Betalt för mycket på en faktura

Kontakta oss